17. kol 2012.

Starinske kifle




Starinske jer su se pretezno pravile  u danima kada nije bilo puno novca za kupovinu
maslaca,cokolade i ostalih finih namirnica za kremaste kolace..pravile su  se da bi djeca imala nesto slatko,ma ni starima nije bilo nezgodno zagristi u mirisljavo mekano slatko tijesto.

Kifle su se punile pretezno pekmezom od sljiva,uvaljale u prah secer zamirisan vanilom.

Danas sam ja malo promijenila namirnice i koristila sta sam nasla u mojoj kuhinji.

*****
Ovim postom zelim da se ispricam svima koji su koristili moje recepte i imali problema sa namirnicama,omjerima..svi recepti koje postavim na blog su isprobani s moje strane,ali uvijek bude malo razlike,kao mjere npr. ako je mjera u casama,neko igrom slucaja napuni malo vise tu istu casu sa nekom od namirnica i tada se kolac kompletno promijeni,molim vas ako ima bilo kakav problem,kontaktirajte me,moj mail stoji ispod mog profila,tako cemo lakse problem rijesiti..
Hvala !!





STARINSKE KIFLE

600gr brasna
+50gr za doradu
35 gr kvasca(svjezi)
5(jusna)zlica secera
prstohvat soli
100gr otopljenog maslaca
150ml toplog mlijeka
4 pune zlice(jusne) kiselog vrhnja
1/2 vrecice praska za pecivo
(stavila sam 1 cajnu zlicicu)
naribana limunova korica
2 jaja


U toplom mlijeku istopiti kvasac,dodati malo secera,malo brasna i pustiti da se kvasac aktivira.
Brasno prosijati zajedno sa praskom za pecivo,dodati ostatak secera i narendanu limunovu koricu.,
Kiselo vrhnje,otopljeni i prohladeni maslac pomijesati i jos k tome dodati viljuskom lagano umucena jaja.
Aktivirani kvasac i druge tekuce namirnice,dodati u brasno i umijesiti tijesto.
Tijesto ce biti mekano ali se ne smije lijepiti,tako da slobodno mozete dodati malkice brasna da  se tijesto fino oblikuje.
Ja koristim istu zdjelu  u kojoj sam umijesila tijesto  za narastanje tijesta,ne prebacujem ga u drugu posudu,samo nauljim stranice ,pokrijem prozirnom folijom i ostavim na toplom mijestu,bez promaje da se tijesto udupla.

Uduplano tijesto istresti na pobrasnjenu radnu povrsinu,podijeliti na pola.
tijesto NEMOJTE premjesiti/doradivati ,samo ga lagano oblikujte u krug,zatim oklagijom razvijte krug do zeljene debljine i rezite trokute(kao picu),na svaki trokut staviti nadjev po zelji(ja sam punila nutellom),zamotajte od sireg dijela ka uzem i slozite u tepsiju,pazite da vrh/spic koji se namota zadnji bude ispod kiflice kada je stavite u tepsiju,tako se kiflica nece odmotati.



Zagrijati rernu na 200C
Kiflice ,onako pripremljene u tepsiji ostaviti dok se rerna ne zagrije..kada dostigne potrebnu temperaturu,staviti kiflice peci..peci dok ne dobiju finu rumenu boju
(ne mogu se sjetiti koliko sam ih dugo pekla  ali 25- 30 minuta jesam sigurno).





Tople uvaljati u secer u prahu,koji zamirisite vaniom!!

Broj komentara: 17:

  1. Obožavam kiflice i novih recepata nikad dosta. Odlično izgledaju!

    OdgovoriIzbriši
  2. Kifle su divne i nema greske sa tvojim receptima bar onima koje sam ja probala

    OdgovoriIzbriši
  3. Joj! Odlične su! Nikada dovoljno recepata za kiflice.
    Što se tiče uvoda onaj ko kuha zna da ima još puno drugih stvari koji utiču na to da rezultat bude zadovoljavajući na kraju. Osim mjera puno znače i brašna, velike su razlike zatim, uvjeti u kojima se radi, ... Ja s tvojim receptima nisam imala problema! pozdrav!!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Upravo tako Snjezo,ja ovdje nemam tipove brasna,koristim brasno za sve,no vidim da u trgovine uvoze sada Talijanskih proizvoda gdje se nalaze te naznake,uglavnom sve je tako kako si rekla !!

      Izbriši
  4. Mirjana predivne su,znaš meni čim neki recept ima pridjev starinski,odmah mi je garancija za kvalitetu,tako i ove kiflice,baš izgledaju savršeno ukusne:)
    Veliki pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tako je Nelice,osnovno sto je svaka kuca imala u domacoj radinosti,brasno iz mlina,mast od svinjokolje,secer,jaja od domacih kokica,mlijeko od kojeg su dobivali kajmak,...znas i sama,odrasli smo na tim stvarima a ti i dalje njegujes dosta tradicije nasih Slavonskih obicaja koji meni nedostaju !!!!!!

      Izbriši
  5. Lijepe kiflice, to je nešto što jedem kod bake i najfinije mi je na svijetu kad vruće izađu iz pećnice pa me pekmez opeče po jeziku :D

    I ja sam nedavno počela razmišljati o tome što ako nekome ne ispadne dobro neki kolač s mog bloga... A sve sam ih ja ispekla i isprobala, ali recepte pišemo očekujući da se čitatelji snalaze u kuhinji, tj ja ih pišem onako kako se meni čine razumljivi. Možemo se nadati najboljem i tome da ih čitatelji znaju prilagoditi sastojcima i mjerama u kojima se dobro snalaze. :)

    OdgovoriIzbriši
  6. DIVNE...Mirisu na prosle dane, kojih se svi rado sjecamo!

    OdgovoriIzbriši
  7. Krasne su ti kiflice, rado bi ih pravila ali moja djeca ne žele ni probati sa pekmezom ništa. Iako ne znači da neću praviti koji put za sebe samu .

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Elvira,ja napunila samo dvije za sebe sa pekmezom jer volim,a ostale su sa nutellom,nece drugacije !!

      Izbriši
  8. Predivno je premala riječ za ove tvoje kiflice koje izgledaju preukusno!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Nado,jos kada bi znala fotografijom da ih docaram kao ti, eh...gdje bi mi bio kraj !!!!! ;)

      Izbriši
  9. Srećom, još uvek više volim da pravim kolače nego da jedem (mada mi mnogi ne bi poverovali). Jedva čekam da probam i ove - čine mi se baš onakve kakve očekujem od starinskih - lake za napraviti, jeftine, izdašne, a neverovatno ukusne.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Opasna,blago tebi kada nisi ljubitelj tijesta,koje je jako tesko za zeludac a rijetkost je da ga netko ne voli,jos kada je toplo svjeze ispeceno,mmm..!!! :)

      Izbriši
  10. Mirce, super su ti kiflice. Meni su tvoji recepti jedni od najpouzdanijih, nikada nisam imala problema.
    Drago mi je da imas blog, falile bi jako tvoje slike i recepti :*

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Ljiljo,samo puno nas ceka na tebe i tvoj blog...tako bi bilo lijepo vidjeti te ponovo da pises !!!!

      Izbriši

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.